BEDRIJFSVERHAAL
Een jong bedrijf met een missie
Hoe het begon
Op vraag van uitgeverij Halewijn bouwt Genscom een digitaal platform met een online editor. Op deze manier zijn de duizenden vrijwilligers in staat om zelf de lokale edities van het weekblad Kerk & Leven vorm te geven. Deze editor wordt met de vrijwilligers uitvoerig getest. Het wordt een eenvoudig werkbare tool, gemaakt voor mensen die geen of nauwelijks grafische ervaring hebben.
2014 - Happiedays: Iedereen kan een krant maken
Al snel wordt deze editor uitgebreid met extra functies en het brede publiek maakt kennis met Happiedays. Vanaf nu kan iedereen een echte krant maken én laten drukken en dit al vanaf één exemplaar. Redenen genoeg om een krantje te maken: een verjaardag, een jubileum, een aankondiging van een huwelijk of geboorte... Op Happiedays vind je tal van uitgewerkte thema's en ontwerpen waarmee je snel en eenvoudig jouw persoonlijke krant kan maken. Zo bezorgden wij reeds meer dan 250.000 mensen een happieday.
2015 - Organisaties klimmen aan boord
Jeugdorganisaties en verenigingen maken kennis met de voordelen van onze online editor. Lokale vrijwilligers kunnen nu, in de huisstijl van de organisatie een krant maken om hun lokale werking kenbaar te maken. Genscom voorziet voor hen een professioneel ontwerp en een opleiding. Maar er is meer. Los van de bestelde hoeveelheid kranten, zijn de organisaties verzekerd van het laagste printtarief en kunnen ze gebruik maken van een bibliotheek aan tekst- en beeldmateriaal.
Later sluiten ook tal van goede doelenorganisaties aan, woonzorgcentra en sociale huisvestingsmaatschappijen. Meer dan 200 organisaties en instellingen beschikken over een eigen gepersonaliseerd opmaakplatform. Meer info? Neem contact op met Koenraad Coppens
2019 - Granniedays: iedereen hoort erbij
En plots stond de wereld stil... In dit eerste coronajaar moesten we in ons kot blijven en onze sociale contacten tot een minimum beperken. Vooral de bezoekjes aan de meest kwetsbare groepen werden drastisch ingeperkt of zelf verboden. Genscom bleef niet bij de pakken zitten en lanceerde Granniedays. Omdat we onze ouderen niet in de steek willen laten, geven we iedereen de kans om aan voordeeltarief één krantje te maken voor je favoriete grannie. Meer dan 22.000 mensen werden bereikt en het maakt van deze krant de meest herlezen krant ter wereld.
2021- Lettr: De papieren facebook op je smartphone
Maak kennis met Lettr, een gloednieuwe app waarmee je in handomdraai een krant maakt! Met deze app nodig je ook makkelijk vrienden en familie uit om mee te werken aan een krant. Bovendien heb je op je smartphone al je foto's bij de hand. Een Instagram-of Facebookpost? Maak er een echte krant van en verras vrienden en familie. Meer foto’s dan tekst? Dan kan je vanaf nu ook kiezen voor een geniet fotoboekje. Het simpel en compact ontwerp maakt van dit fotoboekje het perfecte verzamelstuk van jouw leukste momenten.
2022 - Gepersonaliseerde communicatie
Genscom is klaar voor de volgende stap. Bedrijven, marketing- en communicatiebureaus, handelaars en uitgevers van periodieke bladen vinden in Genscom de geschikte partner om eens out-of-the-box te communiceren:
• Een try-out met gepersonaliseerde communicatie
• Een krant op adres met data van de klanten in verwerkt
• Een afterevent of een personeelsblad